شاید شما فکر کنید که بزرگترین مزیت غذا خوردن با یکدیگر بعنوان خانواده اطمینان از سیر شدن شکم هر فرد است. با اینحال، اشتراک غذا چیزی بیشتر از تغذیه افراد به صورت فیزیکی انجام میدهد. این کار آنها را به صورت احساسی نیز تغذیه میکند و آنها را در کنار هم نگه می دارد. در این مقاله اهمیت غذا خوردن با حضور تمام اعضای خانواده و فواید آن ذکر شده است:

1.غذاهای خانواده گی اجازه صحبت کردن می‌دهند. بطور ساده باهم بودن و صحبت کردن در مورد روز می‌تواند برای کمک به ارتباط شما با دیگر اعضای خانواده کافی باشد. مسئله این نیست که چه غذاهایی را با هم میخورید، شما از اینکه فرصتی برای دانستن هر آنچه در زندگی هر شخص می‌گذرد خواهید داشت قدردان خواهید بود.

 

2. برای هر شخص در خانواده وظیفه ای برای آماده سازی غذا معین کنید. دلیلی برای اینکه شما همه کارهای آماده سازی غذا را انجام بدهید وجود ندارد، چنانچه آنها نیز میخواهند غذا بخورند. شما شاید دریابید که برخی از بهترین مکالمات، در حالیکه شما باهم غذا را آماده می‌کنید اتفاق می افتد. وظایف خانوادگی حتی برای جوانترین عضو خانواده نیز پیدا کنید.

 

3. آماده سازی و سرو غذا در یک زمان تقریبا یکسان هر روز یک جریان عادی و طبیعی را در خانه شما تشویق خواهد کرد. خانواده شما خواهد دانست که اگر ساعت نزدیک 5:30 بعداز ظهر است آنها نیاز به رسیدن به خانه دارند و یا باید خطر از دست دادن غذا را بپذیرند. غذا خوردن هر روز تقریبا در یک ساعت مشخص، همچنین مانع غذا خوردن سرپایی و غذا خوردن میان وعده ای شوید.

 

در مورد تغذیه کودک بیشتر بخوانید:

 

تغذیه کودک یک تا دو ساله

 

4. درباره روز هر شخص سوال کنید. به کودک خود بیاموزید که صحبت کردن مهم است و شما واقعا علاقه مند هر آنچه که آنها می گویند هستید. به هر شخص زمانی برای صحبت کردن بدهید و شما خیلی زود درخواهید یافت که کودکان مشتاق صبر کردن برای رسیدن نوبت خود می‌باشند. تشویق کودکانتان برای صحبت کردن طی شام همچنین به آنها کمک میکند تا نظراتشان را ابراز کنند و تجاربشان را به اشتراک بگذارند.

 

5. از وقتی که بر سر میز بعنوان خانواده صرف می‌کنید، برای صحبت کردن درباره آنچه که در اخبار می گذرد استفاده کنید. دریابید که هر شخص درباره موضوع خاص چه فکر می‌کند. زمان را طوری تنظیم کنید که هرکس فرصتی برای ابراز افکارش داشته باشد و شما بیشتر درباره اعضای خانواده‌تان یاد خواهید گرفت.

 

6. آماده سازی و اشتراک غذا با یکدیگر همچنین یک روش خوب برای تاثیر چیزی که کودکان شما می‌خورند می‌باشد. درباره چرایی برخی غذاهایی که خاص سرو شده و درباره انجام انتخاب های بهتر صحبت کتید. درباره انرژی که غذاها فراهم می کنند و چرایی اهمیت جلوگیری از خوردن زیاد غذاهای منع شده و شیرین صحبت کنید.

 

7. کودکانی که غذا را با خانواده می خورند عملکرد بهتری را در مدرسه نشان می‌دهند. بخشی از این حالت به این دلیل است که غذایی که می خورند مغذی تر از هر غذای فست فود می‌باشد. پرسش والدین درباره اتفاقات مدرسه هم‌چنین آنها را برای عملکرد بهتر کمک می‌کند و کمک می‌کند تا مشکلاتی را که در مدرسه پیش می آید را با یک روش مناسب اداره کنند.

 

روش های درست تغذیه کودک را یاد بگیرید:

 

اضافه وزن در کودک و چگونگی برخورد با آن

 

8. شما شاید از اینکه بدانید اشتراک غذا با یکدیگر می‌تواند شانس استفاده کودک شما از مواد مخدر و الکل را کاهش دهد شگفت زده شوید. هنگامی‌که نوجوانان با چنین چیزهایی روبرو می شوند که نباید، عموما بخاطر آنست که آنها برای جلب توجه والدینشان تلاش می‌کنند. کودکانی که با خانواده خود غذا می‌خورند توجهی را که آرزو می‌کنند دارا هستند.

 

چه کسی میداند که خوردن وعده های غذایی چقدر می‌تواند مهم باشد؟ بواسطه خوردن غذا باهم بطور منظم شما می توانید به برتری کودکتان در مدرسه کمک کنید. آنها را از مصرف داروها (مواد مخدر) محافظت کنید و با آنها در ارتباط باشید. شما همچنین می‌توانید آنها را تشویق کنید و به آنها در ایجاد انتخاب‌های هوشمند غذا کمک کنید.

منبع: روانشناسی کودک و نوجوان - اهمیت حضور کودکان و خانواده هنگام غذا خوردن


خانواده سبز فردا خانواده ,خوردن ,صحبت ,کودک ,تغذیه ,کودکان ,صحبت کردن ,آماده سازی ,برای صحبت ,تغذیه کودک ,حضور کودکان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آنلاین عروس شاپ | سرویس آشپزخانه | سرویس دم کنی آشپزخانه کدنویسی پروژه های تخصصی بهترین جراح بینی فیلتر شنی MR.Anime فرا دانشجو دانلود رایگان